English in Workplace # 2 “Business Telephone Calls in English”
โดย
เมื่อรับสายโทรศัพท์ • Good morning/Good afternoon. [Company name], [your name] speaking, how may I help you?
กรณีผู้ติดต่อไม่อยู่ และ ต้องการฝากข้อความ • I’m afraid he/she’s not available at the moment. Can I take a message? • I’m sorry, she/he’s not here today. Can I take a message?
กรณีไม่ได้ยินเสียงผู้พูด / สัญญาณไม่ดี • Sorry, I can't hear you very well. • Could you speak a little more loudly please? • Would you mind speaking a little more slowly? • Can I call you back, please? It looks like we have a bad connection.
กรณีต้องการต่อสาย • Could you put me through to [Name] please? • I'll put you through now.
การวางสาย / จบบทสนทนา • Thank you for calling. • Thank you for your time. • Thank you very much for your help.
เกร็ดความรู้กับธรรมนิติ : English in Workplace # 2